KAM NA VÝLET / Technické zajímavosti

Popis: Větrný mlýn Dolní Sklenov.
Větrný mlýn Dolní Sklenov.
Autor / zdroj: ic-hukvaldy.cz

V mlýně se mlelo a šrotovalo do konce 19. století. Dnes slouží jako rekreační objekt

HUKVALDY

Nedaleko Dolního Sklenova, což je místní část obce Hukvaldy, se nachází větrný mlýn holandského typu. V minulosti se v něm mlelo a šrotovalo. Od roku 1960 slouží soukromým majitelům jako rekreační objekt.

Mlýn býval v majetku sklenovského fojtství. Původně byla budova mlýna dřevěná, ale v letech 1820 až 1830 byl mlýn vyzděn a opatřen kolejnicemi na otáčení křídel. Stavba mlýna je konická budova, kterou zakončuje kuželová šindelová střecha. Vnější průměr stavby je 7,5 metru a výška dosahuje 11 metrů. Budova mlýna měla čtyři etáže: šalandu, komoru, mlýnici a půdu, kde byl umístěn mlýnský kámen a hřídel od větrných lopat. Mlelo a šrotovalo se tam do konce 19. století.

Kolem roku 1900 byly lopaty odstraněny. Mlýn byl poté provizorním obydlím. V současné době je mlýn v soukromém vlastnictví a je veřejnosti nepřístupný. K mlýnu vede cesta od dolnosklenovského kravína.

Autor / zdroj: -red-

DALŠÍ ČLÁNKY

Senioři dostanou od kraje další bezpečnostní hlásiče

Hlásiče požáru a detektory oxidu uhelnatého dostanou zdarma senioři nad 65 let. Kraj tak navazuje na zvyšování bezpečnosti starších občanů.

Hasiči vyprošťovali v pondělí večer až do noci Scanii s těžkým nákladem

Dvě jednotky profesionálních hasičů zasahovaly v pondělí večer více než čtyři hodiny ve Fryčovicích u nehody nákladního automobilu Scania, jehož návěs

Vítání občánků ve Frýdku opět od září

Společenský obřad vítání občánků, při kterém jsou novorozené děti s trvalým pobytem na území Frýdku-Místku vítány mezi občany města, se znovu uskutečn

DNES SE STALO

ŠKOLSTVÍ1. října 1863

byla v Praze otevřena první městská vyšší dívčí škola.

DOPRAVA1. října 1964

byl v Japonsku zahájen provoz vysokorychlostních vlaků – šinkansen. Trať spojila dvě největších japonská velkoměsta - Tokio a Ósaku. Maximální rychlost na trati byla 210 km/h. Tato trať byla okamžitým úspěchem, již tři roky po zahájení provozu bylo přepraveno 100 milionů cestujících.

DOPRAVA1. října 1973

byl ukončen provoz na poslední úzkorozchodné trati na Ostravsku.

POZVÁNKA OBRAZEM