AKTUÁLNĚ / Společnost

Popis:
Autor / zdroj: Šárka Szlaurová
17.9.2019

V Třinci Nám to není jedno!

TŘINEC

Věděli jste, že podle statistik u nás děti zkonzumují první sklenici alkoholu průměrně ve věku 11 let? A že každý druhý školák ve věku 13 – 15 let u nás zkouší kouřit? Nám to není jedno! Proto se odbor sociálních věcí Magistrátu města Třince ve spolupráci s Bunkrem o.p.s. pustil do stejnojmenné osvětové kampaně proti prodeji a podávání alkoholu a tabákových výrobků mladým lidem ve věku do 18 let.

Lidé mohli v Třinci zaznamenat, že se ve městě objevily čtyři billboardy s protialkoholovou a protikuřáckou tématikou, čtyři zastávky MHD jsou opatřeny polepy se sloganem „Bez vás si nevezme“ a v červnu proběhla v kině tematická beseda určená žákům a studentům třineckých základních škol a gymnázia.

Konzumace alkoholu není jen záležitostí dítěte, které se napije, ale především dospělého, který mu alkohol poskytne či zprostředkuje. Zákaz prodeje a podávání alkoholu osobám mladším 18 let je uložen v zákoně a platí pro všechny prodejce. Tolerance k prodeji tabákových výrobků a alkoholu mladistvým je v České republice oproti jiným zemím neuvěřitelně vysoká. Proto vnímáme, že je třeba vytrhnout prodejce a širokou dospělou veřejnost z lhostejnosti a tiché tolerance porušování tohoto zákona,“ uvedl náměstek primátorky Radim Kozlovský.

Od září míří v rámci osvěty do třineckých pohostinství a obchodů dobrovolníci, jejichž návštěva má pracovníky restaurací a prodavače podpořit v tom, že neprodat alkohol a cigarety nezletilým je krok správným směrem. V regionální televizi, na plátně třineckého kina a na LCD obrazovkách v autobusech MHD poběží spoty se stejnou tématikou a na říjen jsou pro žáky základních škol a gymnázia připraveny přednášky protidrogové prevence se zaměřením na alkohol a cigarety.

„Účelem kampaně není démonizovat alkohol a cigarety jako takové, ale poukázat na problém snadné dostupnosti alkoholu lidem mladším osmnácti let,“ dodal Radim Kozlovský. Děti často vnímají alkohol ne jako riziko, ale pouze jako nástroj zábavy, případně chtějí jeho prostřednictvím ukázat vzdor nebo poukázat na svoji nezávislost. Málokdy si ale už uvědomují, že se jedná o psychoaktivní látku, která jejich mladý organismus významně ohrožuje.

Kampaň je realizována na základě projektu „Třinec – osvětová kampaň v rámci místní Agendy 21 v roce 2019“ a je financována z rozpočtu Moravskoslezského kraje se spoluúčastí města Třince.

Autor / zdroj: Šárka Szlaurová

DALŠÍ ČLÁNKY

Policisté byli vysláni na hádku mezi partnery, v bytě nalezli pěstírnu konopí

Překvapení v podobě pěstírny konopí čekalo třineckou policejní hlídku, která byla vyslána k domácí rozepři mezi partnery do jednoho z bytů panelové zá

Razantní navýšení linek: na Pustevny jezdí z Rožnova 10 spojů denně

Dobrá zpráva pro všechny milovníky Pusteven a Radhoště, kteří nejezdí nebo nechtějí jezdit na hory autem: počet autobusů jezdících z Rožnova pod Radho

22. 2. 2020 se uskuteční 6 svateb

Magické datum 22. 2. 2020 si ve Frýdku-Místku vybralo pro vstup do manželství hned šest svatebních párů. Věří, že jim přinese štěstí do budoucího živo

DNES SE STALO

HISTORIE20. února 1811

podepsal císař František I. finanční patent, kterým snížil cenu papírových peněz o čtyři pětiny nominální hodnoty. Šlo vlastně o velkou měnovou reformu.

VESMÍR20. února 1962

John Glenn se stal prvním Američanem, který obletěl zeměkouli.

VESMÍR20. února 1985

z observatoře na Kleti objevil Antonín Mrkos planetku Purkyně.

POZVÁNKA OBRAZEM